القسم الإنجليزي English Site

القسم الإنجليزي English Site : الافتتاح بالقناة – Launching in the Channel :

القسم الإنجليزي English Site تم افتتاحه في قناتكم الإدارة عن جدارة بمناسبة مرور شهر كامل على افتتاح القناة،  و تجاوز عدد مشتركينا المائتين متابع و ذلك يوم الخميس 5 سبتمبر 2019 . يأتي افتتاح القسم بعد أن وصلتنا مجموعة من الطلبات من المتابعين الأعزاء داخل اليمن و خارجه من إفريقيا و آسيا و أوروبا لإنشاء نسخة إنجليزية من محتويات القناة. و بالتالي، سيتم نشر كل محتوى و فيديو باللغة العربية كلغة أساسية، واللغة الإنجليزية على شكل خلاصة و اختصار للفيديو أو المحتوى العربي، أو بتزويد الفيديو العربي بترجمة إنجليزية نصية. كما هو الحال في القسم العربي خاصة في خدمة المراجع و الكتب الإدارية الإنجليزية، كل فيديو في القسم الإنجليزي يحتوي على شرائح مختصرة (بصيغة بي دي اف) تعزز من محتوى الفيديو، و يمكن تحميلها من خلال قسم الوصف أسفل الفيديو في اليوتيوب. تجدون أدناه مثالين لاثنين من الفيديوهات، الأول بالإنجليزي المختصر للفيديو العربي (قصة و روح إنشاء القناة)، و الثاني لفيديو عربي بترجمة إنجليزية (فيديو القناة الترويجي أو التعريفي). إضافة إلى توفير منشورات إنجليزية مرافقة للعربية على صفحتنا بالفيسبوك و كذلك عمل النشر في إنستجرام بالعربي و الإنجليزي، يمكن للمتابعين الكرام الدخول إلى القسم الإنجليزي، كما هو موضّح في الصور أدناه، إما عبر هذا الموقع صفحة الموقع الإنجليزي بالقائمة الرئيسية، أو من خلال اليوتيوب حيث قمنا بتوفير سلسلة تشغيل إنجليزية منفصلة لكل سلسلة تشغيل عربية باليوتيوب.

Celebrating our 1st monthly anniversary, and exceeding 200 subscribers, we are happy to announce launching of the English Section for the channel on Thurs, Sep 05, 2019. Actually, several fans in Yemen and abroad have requested English version for the channel’s materials and videos. Thus, the channel will either present each material (video) in two languages: Arabic (primary) and English (short summary), or provide English subtitles for Arabic videos. Also, the English summarized videos, especially the ones within the service of English management books, will be enhanced by short presentations (PDF), which can be downloaded from the description section below the videos in YouTube. Please refer to the below English two videos, the first is purely in English (a summary for the Arabic video of Channel’s Story & Spirit), while the other is in Arabic with English subtitles (channel’s promotional video). In addition to providing English posts & text for Arabic ones in Facebook & Instagram, viewers and fans can access the English section, as shown in the below pictures, either from the English Site icon in the main menu, or by going to the dedicated English playlists in YouTube that are created for each Arabic one.

القسم الإنجليزي English Site للقناة - توضيح مكان الرابط في الموقع - Location in the Website
القائمة الرئيسية للموقع – Main Menu in the Website

القسم الإنجليزي English Site للقناة - توضيح مثال من اليوتيوب- Showing an example from Yotuube
The New English Playlist – YouTube سلسلة تشغيل إنجليزي جديدة

فيديو إنجليزي مختصر للفيديو العربي – Summarized English video for the Arabic one

فيديو عربي بترجمة إنجليزية – Arabic Video with English Subtitles

القسم الإنجليزي English Site – الغرض Purpose

افتتاح القسم الإنجليزي سيعزز من رؤية و رسالة القناة في استهداف المتابع العربي، حيث أننا بهذه الطريقة نعطي المتابعين العرب الأكارم فرصة متميزة للاطلاع على الأصل الإنجليزي الذي من خلاله تم إنتاج الفيديو العربي. هذا الأمر سيحفز و يشجع المتابعين على تعلم و ممارسة اللغة الإنجليزية حتى يتمكنوا من الاطلاع و المعرفة على المزيد من الكتب و المعلومات. إضافة إلى ذلك، سيكون المحتوى الإنجليزي ملائماً للمتابعين العرب الذين يفضلون الاطلاع على علوم الإدارة و الأعمال باللغة الإنجليزية، كما هو الحال بالنسبة للمتابعين من باحثين و طلاب و موظفين في الكليات الإنجليزية أو المنظمات الدولية.

The launch of our English section enhances the channel’s strategy and mission of targeting Arab audience by several means. First, the ability to watch the Arabic content and the summarized English content will allow our Arab fans to get access to the original English content of our Arabic videos. This opportunity will encourage our Arab fans to improve themselves in English in order to read and study more English books and references. Furthermore, the availability of the summarized English videos will suit our Arab fans who prefer to watch, read & study managerial and leadership materials in English, such as Arab students, researchers & employees studying or working in English teaching colleges or foreign organizations.

شكراً على متابعتكم و دعمكم المستمر. لا تنسوا موعدنا كل خميس في الإدارة عن جدارة، حيث شعارنا: بالإدارة تنال الصدارة. اشتركوا بالقناة باليوتيوب و فعلوا جرس التنبيهات هناك. شاركونا و تفاعلوا معنا و انشروا القناة عبر جميع منصات تواصلنا الإلكترونية. 

Our videos are published every Thursday. Please stay with us in Management with Merits — Manage to Prosper. Subscribe to the channel in YouTube and activate the notifications bell. Follow us, participate with us and share the channel via all our electronic contact details.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *